Her følger noen tips og råd for å øke sannsynligheten for at DIN nyhet blir publisert på NMFs nettsted, med tilhørende sosiale medier:
På bildet er flere av Norges fremste trial-håp på herresiden iført landslagstøy fra Hummel.
- Varsle gjerne lasse@gimcom.no noen dager på forhånd om at nyhet/innhold til artikkel vil komme cirka XXX tidspunkt og XXX den dagen. Det gjør sitt til at Lasse har oversikten over hva som kommer i dagene fremover.
- Informer om når og hvor arrangementet har funnet sted – i mailen med nyheten
- Få med de korte fakta. Type antall deltakere. Hvilke disipliner/klasser var arrangementet for? Hvem var raskest? Hvem var arrangør? Hva het arrangementet med mer?
- Og ikke glem hvem deltakerne du nevner representerer!
- Få med et sitat eller to. Type: «-Arrangementet gikk prikkfritt – i strålende vær, sier leder Arne Hansen i NAM MK»
- Legg ved ett bilde eller to – og husk bildetekster. Hvem er med på bildet – fra venstre er viktig.
- Husk at vi må se ansiktene til de som er på bildene. Ta av hjelmen ved fotografering etter konkurransen!
- Dersom video. Last den ned på YouTube – samt send link til den. Husk å skriv hva videoen inneholder
- Få med link/lenke til arrangørenes nettside og eventuelt
- Send informasjon mens den er fersk. Send så raskt som mulig. Til lasse@gimcom.no
-Da er du med i konkurransen om å bli prioritert. Det er ingen selvfølgelig at ting blir publisert. Det er mange årsaker til at noe kommer med, mens andre saker ikke blir publisert, slik vi er vant med det fra mediene, sier Lasse Gimnes, som jobber med nettstedet.
Mange motorsport-entusiaster sender nå inn innhold for å bli publisert på nyhetsplass på NMFs nettsted.
-Og vi setter stor pris på det. Dess bedre og mer relevant informasjon – kort og godt – som sendes, dess større muligheter for publisering, sier Lasse Gimnes, som jobber noen timer i uken for å produsere nyhetssaker.
-Men det er de som treffer med innholdet som har størst sannsynlighet for å bli publisert. Kort, korrekt og greit. Med de aller viktigste dataene, som gjerne kan klippes og limes, sier Lasse Gimnes.

-Vårt mål er å ha en jevn produksjon av nyheter. Og dess mer tilrettelagt budskapet er, dess større sannsynlighet for publisering, sier Lasse Gimnes.
-Og omhandllinger fra A til Å prioriteres ikke. Dette er først og fremst smånyheter, også kalt nyhetsnotiser, sier Gimnes.
Det er også viktig at man bruker korrekt format.
-Unngå Excel og PDF. Skriv inn i selve mailen, samt vedlegg bilder med bildetekster. Det er lurt å vite hvem som er avbildet. Eventuelt kan du bruke word. Helst også unngå å sende en drøss med linker, sier Gimnes.
-Og dess bedre forarbeid som gjøres, dess større sannsynlighet for publisering, sier Gimnes.