NMF vil bruke Instagram som rekrutteringskanal

Motorsporten ønsker å stå frem som et positivt alternativ for barn og unge.

-Skal vi få til det, trenger vi hjelp fra klubbene våre til å dele de gode historiene og fortelle om hvilke aktiviteter vi har, sier Hege Rognlien som bistår NMF som rekrutterings- og SoMe-konsulent.

Det blir viktig å spre budskapet også i nærmiljøet.

-Nå begynner flere å planlegge for hvilke aktiviteter man skal ha til høsten. Derfor er det viktig at vi får ut informasjon om hva vi har å tilby av aktivitet til barn og unge i nærmiljøet. Så informer gjerne lokalt, men del også historiene med oss sentralt, slik at vi kan dele det på forbundets kanaler, sier Rognlien.

-Send informasjon om aktivitet, tid og sted, samt aldersgrupper og hva det eventuelt krever av utstyr eller forkunnskap. Har du et bilde som viser frem aktiviteten også er det et pluss, sier Rognlien.

Send gjerne inn til hege.rognlien@velkomm.no og merk med NMF sport – (klubb)

Foto: Tor Åge Stenberg hos Flittig motorcross og ATV. Bildet er fra rekrutteringskveld for barn fra 5-12 år.

Se også: https://nmfsport.no/sosiale-medier-som-en-rekruteringskanal/