-Ikke glem å spre det glade budskap

Tenk kommunikasjon!

Det er nytt år – og nye muligheter for å massekommunisere motorsporten.

Flere motorsportutøvere satte dagsorden med blant annet oppslag i VG, landets største nettavis med over to millioner lesere hver eneste dag, i fjor. Blant dem var Vilde Holt i enduro og Håkon Fredriksen i motocross.

Håkon Fredriksen i VG: Foto: skjermdump VG/NMF.

I år har motorsporten muligheten til å sette mer dagsorden i massemediene. Det være seg i lokale, regionale, nasjonale eller internasjonale redaksjonelle medier. Samt i sosiale medier – og på egne publiseringskanaler.

-Det er viktig med sosiale medier, men ikke glem de redaksjonelle mediene. De redaksjonelle mediene er stort sett hver for seg langt, langt større enn utøvernes sosiale medier hva dekning angår. Skal man skape profiler, er fremdeles redaksjonelle medier svært viktige, sier Lasse Gimnes i GimCom AS, som bistår NMF på kommunikasjon.

Gimnes mener at 2021 er året for å øke bredden og dekningen i kommunikasjonen til motorsporten.

-Vi må skape massekommunikasjon. Visst er det viktig at vi kommuniserer godt internt i motorsportmiljøet, men skal vi skape profiler med ditto sponsorinntekter så må vi tenke langt større og bredere, sier Gimnes.

-Ikke glem å spre det glade budskap om motorsporten, avslutter Gimnes.